۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۲
کد خبر: ۵۲۸۴۴۲
رئیس بنیاد فارِس المؤمنین:

فضیلت انبیا به واسطه صبر و استقامت آنها است 

حجت الاسلام علوی تهرانی گفت: اگر انبیا جایگاه متعالی و بهتری دارند به این علت است که امتحان انبیا سخت‌تر و اعمال آنها برتر بوده است.
حجت الاسلام علوی تهرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید محمدباقر علوی تهرانی، رئیس بنیاد فارِس المؤمنین در مراسم عزاداری ششم محرم که شامگاه سه شنبه 96 در مسجد حضرت امیر(ع) برگزار شد، گفت: یکی از خصایل طایفه و یاران امام حسین(ع) صبر و استقامت ایشان است.

وی افزود: اساساً برای رسیدن به یک هدف و جهت گذر از مشکلات درونی و بیرونی باید صبر و استقامت پیشه کرد. کسی که از هدف بُرید قطعاً به آن نخواهد رسید.

رئیس بنیاد فارِس المؤمنین در ادامه ابراز داشت: در آیه ۲ سوره مبارکه ملک خداوند متعال یک سنت را تا آخرین روز دنیا برای بشر ترسیم می‌کند، در سنت‌ها، تدبیر در عالم دنیا وجود دارد و هیچ تغییر و تبدیلی وجود ندارد.

وی اظهار داشت: در آیه مذکور خداوند تبارک و تعالی می‌فرماید که هدفش از آفرینش مرگ و زندگی این بود که ما را بیازماید تا معلوم شود چه کسی عملش برتری دارد. سنت امتحان و ابتلا در تمام اجزای عالم هم برای مَلَک و هم برای جِن اتفاق افتاده است.

حجت الاسلام علوی تهرانی با اشاره به آیه 5 سوره مبارکه کهف بیان داشت: در این آیه خداوند عزوجل می‌فرماید هنگامی که به ملائکه گفتیم سجده کنید همه سجده کردند الا ابلیس که از جِنیان بود. ابلیس به واسطه این نافرمانی از دایره فرمان خداوند متعال خارج شد به همین علت بر اساس آیه ۱۳ سوره مبارکه اعراف به او گفتند ابلیس تو برو که از خوارشدگان هستی.

رئیس بنیاد فارِس المؤمنین افزود: گاهی نافرمانی این گونه است که با نماز نخواندن فقط تکلیف را انجام نداده‌ایم که بعداً جای قضای آن وجود دارد اما ممکن است زمانی به خطر این نافرمانی از امتحان سربلند بیرون نیاییم که این دیگر قابل بازگشت نیست.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کسانی که در حادثه کربلا کم آوردند و صبر و اقامت را پیشه نکردند دیگر نتوانستند جبران کنند و تا آخرین لحظات عمر حسرت خوردند، بنابراین اگر انبیا جایگاه متعالی و بهتری دارند به این علت است که امتحان انبیا سخت‌تر و اعمال آنها برتر بوده است./۹۶۶۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات